Tavoitteet vuodelle 2022

 Viime vuoden tavoitteet menivät ihan penkin alle joten vuodelle 2022 olen pyrkinyt miettimään järkevämmät tavoitteet, joiden toteutuminen olisi oikeasti mahdollista. Tavoitteena on edelleenkin kokonaisvaltainen hyvinvointi joten tavoitteita on sekä terveyteen että talouteen liittyviä.

Talous 

Viime vuonna kikkailin lukuja prosentteina koska en halunnut laittaa suoria lukuja tiskiin mutta nyt päätin toimia toisin. Oli itsellekin todella hankalaa ja epäselvää seurata tavoitteita prosentteina joten laitan nyt selkeät luvut näkyviin. Sen sijaan en vertaa velan/säästöjen määrää tuloihini enkä viime vuoden tavoitteisiin. Olen valinnut tasaluvut molempiin jotka minun pitäisi pystyä kohtuudella saavuttamaan. 

Terveys 

Terveysosioon olen valinnut painon pudotukseen maltillisen tavoitteen joka toivottavasti tulee helposti saavutettua vaikkei edellinen tavoite onnistunutkaan. Tavoitteen saavutettuani olen vielä todella kaukana siitä missä haluaisin olla mutta jos vuoden päästä painan sen mitä lähden tavoittelemaan olen jo paljon terveempi ja oikealla tiellä.

Painonpudotuksen lisäksi aion joka kuukaudelle valita 2 pienempää tavoitetta, toisen liikuntaan liittyvän ja toisen jonkin muun mitä olen pitkään suunnitellut tai haluaisin opetella tekemään mutten ole ehtinyt tai saanut aikaiseksi. Jospa tämä lisäisi yleistä tyytyväisyyttä kun saa kauan aiottuja asioita tehtyä. Valitsen nämä tavoitteet aina kuukausikatsauksen yhteydessä seuraavalle kuulle.


Tavoitteet 2022


- maksa velkoja 2000€

- puskuriin 1000€

- paino alle 90kg

- tammikuun tavoitteet:

- kudo villasukat 

- käy kävelyllä 2x viikossa







Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viikko 11

Kannustimia kesäksi

Viikko 14